Térkép
Hívás

Gumitanoda: defekttűrő gumi

A defekttűrő gumi a gumifejlesztés remek vívmánya, tudni kell azonban helyesen, megfelelően használni. Mi történik, ha defektes lesz a defekttűrő gumi és hogyan javítsuk? Javítsuk-e egyáltalán?

Mitől defekttűrő a defekttűrő?

A defekttűrő gumi azzal az iránymutatással gurul le a gyártósorról, hogy légnyomás veszteség esetén is, legalább 80 kilométert, legalább 80 km/h sebességgel képes megtenni az autó (akár 0 légnyomással is) anélkül, hogy kereket kellene cserélni.

Többféle defekttűrő technológia létezik. Egyik ezek közül a SEAL. Ennél a technológiánál a futófelület alatt elhelyezkedő részbe körülbelül 70%-ban öntömítő anyagot tesznek. Emiatt egy defektnél az abroncs nem eresz le (ellentétben más defekttűrő technológiákkal). Például ha belemegy egy szög a futófelület közepébe, ez a ragacsos – nyúlós anyag körbeöleli a szöget – teljes egészében eltömítve a lyukat. Ily módon akadályozza meg a nyomásvesztesége. Ez egyébiránt a Continental fejlesztése, aminek köszönhetően gyakorlatilag 100 %-os biztonságban használható tovább az abroncs: nem ereszt le, megmarad a vékony oldalfala, ami létfontosságú szerepet játszik az alacsonyabb fogyasztásban, a komfortosabb gördülésben példának okáért. A Pirelli is hasonló anyaggal tömíti defekttűrő abroncsait, annyi különbséggel, hogy fóliával vonják be a tömítőanyagot.

Javítsuk, vagy ne javítsuk?

Itt is igaz az általános szabály: ha oldalfalon van a defekt, nem javítjuk.

Defekttűrő abroncsnál azonban ennél némileg bonyolultabb a képlet: lehet ugyan javítani, de nem szabad. Sőt! A defekttűrő gumik azzal a gyártói ajánlással jönnek ki a gyárból, hogy nem szabad őket javítani. Éppen ezért a gyártó egy javított defekttűrő gumira semminemű felelősséget nem vállal.

Miért nem szabad javítani? A gyártó azzal a vállalással készíti a defekttűrő gumit, hogy egy olyan abroncsot készít, amivel defekt esetén, gumicsere nélkül el lehet még menni a 80-80-as szabályt szem előtt tartva, ergo az autó mobilitását garantálja. De ha ezt megtettük, az abroncs oldalfalában lévő anyag az autó súlya és a folyamatos haladás hatására melegszik, lágyul, deformálódik. Ilyenkor hiába a szakszerű javítás, utána ebből bármikor lehet baleset. Erre egyetlen gyártó sem vállal garanciát. defekt javítás |

gumiabroncs szerviz

Munkadíjak

Szolgáltatás megnevezése

Kerék le-, felszerelés
3500,- (db)
14 000,- (4 db)
Kerék le-, felszerelés és centírozás
4000,- (db)
16 000,- (4 db)

Gumiabroncs átszerelés és centírozás

13"-os méretben
4 000,- (db)
16 000,- (4 db)
14"-os méretben
4 500,- (db)
18 000,- (4 db)
15"-os méretben
4 750,- (db)
19 000,- (4 db)
16"-os méretben
4 950,- (db)
19 800,- (4 db)
17"-os méretben
5 550,- (db)
22 200,- (4 db)
18"-os méretben
5 950,- (db)
23 800,- (4 db)
19"-os méretben
6 950,- (db)
27 800,- (4 db)
20"-os méretben
7 450,- (db)
29 800,- (4 db)
21"-os méretben
8 490,- (db)
33 960,- (4 db)
22"-os méretben
9 000,- (db)
36 000,- (4 db)
Kisteherautó
7 000,- (db)
28 000,- (4 db)

Egyéb szolgáltatások megnevezése

TPMS programozás, újratanítás
2 500,- (db)
10 000,- (4 db)
Defekt javítás
5 990,- (db)
Gumiabroncs tárolása szezontól szezonig (6 hónap)
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
Használt abroncs átvétele (szgk)
1 500,- (db)
Autószerelés rezsióradíj
19 000,- (db)

Az árakat forintban tüntettük fel és tartalmazzák az ÁFA összegét.

Bridgestone T001

205/55 r16 Bridgestone T001 91 V

Bruttó

Bridgestone T001

195/65 r15 Bridgestone T001 91 H

Bruttó

Bridgestone T001

225/45 r17 Bridgestone T001 91 W

Bruttó