Térkép
Hívás

Gumitanoda: defekttűrő gumi

A defekttűrő gumi a gumifejlesztés remek vívmánya, tudni kell azonban helyesen, megfelelően használni. Mi történik, ha defektes lesz a defekttűrő gumi és hogyan javítsuk? Javítsuk-e egyáltalán?

Mitől defekttűrő a defekttűrő?

A defekttűrő gumi azzal az iránymutatással gurul le a gyártósorról, hogy légnyomás veszteség esetén is, legalább 80 kilométert, legalább 80 km/h sebességgel képes megtenni az autó (akár 0 légnyomással is) anélkül, hogy kereket kellene cserélni.

Többféle defekttűrő technológia létezik. Egyik ezek közül a SEAL. Ennél a technológiánál a futófelület alatt elhelyezkedő részbe körülbelül 70%-ban öntömítő anyagot tesznek. Emiatt egy defektnél az abroncs nem eresz le (ellentétben más defekttűrő technológiákkal). Például ha belemegy egy szög a futófelület közepébe, ez a ragacsos – nyúlós anyag körbeöleli a szöget – teljes egészében eltömítve a lyukat. Ily módon akadályozza meg a nyomásvesztesége. Ez egyébiránt a Continental fejlesztése, aminek köszönhetően gyakorlatilag 100 %-os biztonságban használható tovább az abroncs: nem ereszt le, megmarad a vékony oldalfala, ami létfontosságú szerepet játszik az alacsonyabb fogyasztásban, a komfortosabb gördülésben példának okáért. A Pirelli is hasonló anyaggal tömíti defekttűrő abroncsait, annyi különbséggel, hogy fóliával vonják be a tömítőanyagot.

Javítsuk, vagy ne javítsuk?

Itt is igaz az általános szabály: ha oldalfalon van a defekt, nem javítjuk.

Defekttűrő abroncsnál azonban ennél némileg bonyolultabb a képlet: lehet ugyan javítani, de nem szabad. Sőt! A defekttűrő gumik azzal a gyártói ajánlással jönnek ki a gyárból, hogy nem szabad őket javítani. Éppen ezért a gyártó egy javított defekttűrő gumira semminemű felelősséget nem vállal.

Miért nem szabad javítani? A gyártó azzal a vállalással készíti a defekttűrő gumit, hogy egy olyan abroncsot készít, amivel defekt esetén, gumicsere nélkül el lehet még menni a 80-80-as szabályt szem előtt tartva, ergo az autó mobilitását garantálja. De ha ezt megtettük, az abroncs oldalfalában lévő anyag az autó súlya és a folyamatos haladás hatására melegszik, lágyul, deformálódik. Ilyenkor hiába a szakszerű javítás, utána ebből bármikor lehet baleset. Erre egyetlen gyártó sem vállal garanciát.

Munkadíjak

Szolgáltatás megnevezése

Kerék le-, felszerelés
3000,- (db)
12 000,- (4 db)
Kerék le-, felszerelés és centírozás
3000,- (db)
12 000,- (4 db)

Gumiabroncs átszerelés és centírozás

13"-os méretben
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
14"-os méretben
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
15"-os méretben
3 750,- (db)
15 000,- (4 db)
16"-os méretben
4 250,- (db)
17 000,- (4 db)
17"-os méretben
4 750,- (db)
19 000,- (4 db)
18"-os méretben
5 000,- (db)
20 000,- (4 db)
19"-os méretben
6 250,- (db)
25 000,- (4 db)
20"-os méretben
6 750,- (db)
27 000,- (4 db)
21"-os méretben
7 250,- (db)
29 000,- (4 db)
22"-os méretben
7 500,- (db)
30 000,- (4 db)
Kisteherautó
5 000,- (db)
20 000,- (4 db)

Egyéb szolgáltatások megnevezése

TPMS programozás, újratanítás
2 000,- (db)
8 000,- (4 db)
Defekt javítás
4 990,- (db)
Defekt javítás
3 000,- (db)
12 000,- (4 db)
Használt abroncs átvétele (szgk)
1 000,- (db)
Autószerelés rezsióradíj
16 000,- (db)

Az árakat forintban tüntettük fel és tartalmazzák az ÁFA összegét.

Megnyitottuk online shoppunkat!

Akciós gumiabronok folyamatosan!
Legyél Te is elégedett vásárlóink között!

Bridgestone T001

205/55 r16 Bridgestone T001 91 V

Bruttó

Bridgestone T001

195/65 r15 Bridgestone T001 91 H

Bruttó

Bridgestone T001

225/45 r17 Bridgestone T001 91 W

Bruttó