Térkép
Hívás

Gumitanoda: defekt

Mit tegyünk, ha lyukad a gumi?

A defekt nem más, mint a gumiabroncs légnyomás vesztesége, ami akármikor is ér utol minket, egy biztos: az épp a legrosszabbkor van. Milyen típusú defekteket különböztetünk meg? Vajon mindig javítható?

A lassú…,

Defekt és defekt között is van különbség. Lassú defektnek hívjuk, amikor a légnyomás fokozatosan szökik el a gumiból. Akkor fordulhat ez elő például, amikor egy csavar megy a gumiba. Ezt a kívülről jövő, idegen tárgyat a gumi körbeveszi, és csak a réseken szökik a levegő. Használat közben, naponta 0,2-0,5 bart ereszt a gumi. Az ilyen defekttel – bár nem javasolt – de akár napokig is tudunk közlekedni: kicsit fújunk a gumiba, ismét fújunk, megint fújunk… Ez amellett, hogy roppant kényelmetlen, semmiképp nem megoldás.

A gyors…

A köztudatban leginkább az a kép él a defektről, amikor lyukat kap az abroncs, és gyorsan, szinte azonnal le is ereszt. Itt ugyebár azonnal cselekedni kell: pótkerék fel, irány a legközelebbi gumis.

És ami nincs…durrdefekt

A durrdefektet is említsük meg mindenképp. Gyorsan tisztázzuk is azonban, hogy manapság már ez nem jellemző. Régen, a tömlős abroncsoknál fordult ez elő. Ezeknél a tömlő tartotta a guminyomást, és ha a tömlős abroncs nem megfelelően, kellő szakértelemmel lett összerakva, vagy netán szöget kapott a gumi, azonnal kidurrant. Ezt hívtuk anno durrdefektnek. A tömlő nélküli abroncsoknál a durrdefekt gyakorlatilag megszűnt. Ma inkább a rossz, elkopott gumi miatt fordul elő hirtelen defekt. Emellett a külső sérülések okozta defektről tegyünk még említést. Ha például gödörbe hajtunk, az autó súlya és az asztalt összenyomja, összenyomhatja az abroncsot, kicsíp belőle egy darabot, ahol aztán elkezd szökni a levegő.

Javítható, vagy sem?

A gumi oldalfalán keletkezett sérülések egyike sem javítható, ez a gumi automatikus cseréjét jelenti, még akkor is, ha vadonatúj gumiról beszélünk. A futófelület középső része, ami a guminak több, mint a fele (körülbelül hatvan százaléka) nagyjából kilencven százalékos eredménnyel javítható. Fontos, hogy a defekt javítását szakember végezze, nem mindegy ugyanis melyik lyukat milyen technológiával javítjuk. A futófelület szélét (ez a gumi felületének hozzávetőleg húsz százaléka) szintén nem javítjuk. Miért? Ezt nevezzük az abroncs vállrészének. Ha ide teszünk tapaszt, gombát, ahogy az abroncs gördül és az autó súlya hol ránehezedik, hol pedig lekerül róla, miközben az abroncs folyamatosan pulzál – nincs az a belső tapasz, amit idővel le ne dobna magáról az abroncs.

Munkadíjak

Szolgáltatás megnevezése

Kerék le-, felszerelés
3500,- (db)
14 000,- (4 db)
Kerék le-, felszerelés és centírozás
4000,- (db)
16 000,- (4 db)

Gumiabroncs átszerelés és centírozás

13"-os méretben
4 000,- (db)
16 000,- (4 db)
14"-os méretben
4 500,- (db)
18 000,- (4 db)
15"-os méretben
4 750,- (db)
19 000,- (4 db)
16"-os méretben
4 950,- (db)
19 800,- (4 db)
17"-os méretben
5 550,- (db)
22 200,- (4 db)
18"-os méretben
5 950,- (db)
23 800,- (4 db)
19"-os méretben
6 950,- (db)
27 800,- (4 db)
20"-os méretben
7 450,- (db)
29 800,- (4 db)
21"-os méretben
8 490,- (db)
33 960,- (4 db)
22"-os méretben
9 000,- (db)
36 000,- (4 db)
Kisteherautó
7 000,- (db)
28 000,- (4 db)

Egyéb szolgáltatások megnevezése

TPMS programozás, újratanítás
2 500,- (db)
10 000,- (4 db)
Defekt javítás
5 990,- (db)
Gumiabroncs tárolása szezontól szezonig (6 hónap)
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
Használt abroncs átvétele (szgk)
1 500,- (db)
Autószerelés rezsióradíj
19 000,- (db)

Az árakat forintban tüntettük fel és tartalmazzák az ÁFA összegét.

Bridgestone T001

205/55 r16 Bridgestone T001 91 V

Bruttó

Bridgestone T001

195/65 r15 Bridgestone T001 91 H

Bruttó

Bridgestone T001

225/45 r17 Bridgestone T001 91 W

Bruttó