Térkép
Hívás

Gumigyári körkép: fiatal, modern, sokrétű

A gumigyártás egyike a kiapadhatatlan iparágaknak: amíg autó van, addig gumigyártás is lesz. És mivel a gumi fogyóeszköz, a zökkenőmentes utánpótlás rendkívül fontos. A gumigyártásból hazánk is egyre inkább kiveszi a részét.

A legifjabb gumigyár

Bár még csak óvodás korú (mindössze 5 esztendős) a legfiatalabb hazai gumigyár, az Apollo Vredestein. A gyöngyöshalászi üzem – fiatal kora ellenére – komoly sikert tudhat magáénak. Ez a gyár első európai zöldmezős beruházása. Az alkalmazott technológia világszínvonalú: az automaziálás és a robotikai rendszerek is komoly szerepet kapott benne. A 2017-es gyáravatással az Apollo egyben 40. születésnapját is ünnepelte. Itthon Apollo és Vredestein márkájú abroncsokat készítenek: előbbit inkább a teherfuvarozásban, utóbbit pedig a személyautóknál vásárolják.
A gyöngyöshalászi részleg segítette hozzá az Apolló gyárat, hogy a gumigyártás területén – öt helyet előre lépve – mára a világ 12. legnagyobb gyártója lehessen. Az anyacég nem is titkolja, hogy a magyarországi gyárral a cég európai jelenléte napról – napra erősödik.

A modern gumigyártás új korszaka

Pár esztendővel korábban (2008-ban) a Bridgestone gyár tatabányai üzemének megnyitójára figyeltünk. Megnyitásakor a legmodernebb gyárnak számított olyannyira, hogy a megnyitóra semmiféle híradástechnikai eszközt nem lehetett bevinni, nehogy bármilyen ott alkalmazott technológiát, technológiai megoldást el lehessen lesni. Szupertitkos mivoltát az üzem a mai napig őrzi.

A Bridgestone Corporation a világ legnagyobb gumiabroncs és gumitermék gyártó vállalata. A tatabányai gyárban továbbra is rendkívül fontos a folyamatos fejlesztés, a mindenkori legmodernebb technikák, technológiák alkalmazása. Ennek is köszönhető, hogy az üzem az elmúlt évtizedben hazánk legnagyobb gumiabroncs gyártójává nőtte ki magát, és elnyerte a Bridgestone vállalaton belül is a legfiatalabb, legmodernebb üzem címét.

S hogy mi is ez a modern technológia? A BIRD-X technológia során emberi kéz érintése nélkül készülnek a gumiabroncsok. Az új részlegben pedig a napjainkban vezető, díjnyertes japán technológiával, az EXAMATION-nal állítják elő a gumikat. Ez annál is inkább nagy szó, mert ezt a technológiát – Japán után – első ízben Tatabányán vetették be. A Bridgestone csoporton belül szintén elsők voltunk a Tandem Mixer bevezetésében, amely a jobb, egyenletesebb minőségű gumi alapanyag előállításában játszik meghatározó szerepet.

Az üttörő: Michelin

A korelnök, nagy öreg Michelin 25 évvel ezelőtt, 1996-ban vetette meg a lábát hazánkban, amikor is megvásárolta a Taurus Gumigyárat. A premium kategóriás autógumikat gyártó Michelinnel találkozhatunk Nyíregyházán az abroncsgyárban, Vácon és Tuzséron a logisztikai telephelyeken. A Michelin a világ 170 országában van jelen. Magyarországi jelenléte alatt ezidáig nem kevesebb, mint 1.088.000 tonna abroncs gördült le gyártósoráról.
A váci logisztikai központ ma már Európa egyik fő elosztó központja: Csehországtól Albániáig, Ausztriától Bulgáriáig nem kevesebb, mint 15 ország abroncs kiszállítását, ellátását irányítja a régióban.

Hankook: a dunaújvárosi gumigyár

A tavaly 80. születésnapját ünneplő Hankook Dunaújvárosban talált otthonra nálunk: itt a gumigyártás mellett gumiraktár is helyet kapott. A Hankook éves gyártási kapacitása eléri a 19 millió darab gumit. A Hankook Tire Magyarország alapkövét 2006-ban tették le, 10 évvel később pedig a gyárból kigördült a 100 milliomodik, Magyarországon gyártott gumiabroncs.

Continental: a sokoldalú

A Continental Magyarországon hat gyárral, egy gumiabroncs kereskedelmi központtal és egy mesterséges intelligencia fejlesztési központtal van jelen immáron 1994 óta. Az anyacég ennél jóval korosabb: 1871-ben Hannoverben alapították.
A Continentalhoz több ismert márkát kapcsolhatunk: Continental, Uniroyal, General Tire, Barum, Semperit, Viking és Matador – akinek van autója, minden bizonnyal találkozott a felsorolt gumimárkák valamelyikével. A Continental több helyen, több profillal is jelen van hazánkban: Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácon, Nyíregyházán, és emellett a Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központja tagja a cég nemzetközi hálózatának, amelyben a szakemberek a balesetmentes jövőért dolgoznak.

15 kerület gumiszervíz | 4 kerület gumiszervíz | 14 kerület gumiszervíz

Munkadíjak

Szolgáltatás megnevezése

Kerék le-, felszerelés
3500,- (db)
14 000,- (4 db)
Kerék le-, felszerelés és centírozás
4000,- (db)
16 000,- (4 db)

Gumiabroncs átszerelés és centírozás

13"-os méretben
4 000,- (db)
16 000,- (4 db)
14"-os méretben
4 500,- (db)
18 000,- (4 db)
15"-os méretben
4 750,- (db)
19 000,- (4 db)
16"-os méretben
4 950,- (db)
19 800,- (4 db)
17"-os méretben
5 550,- (db)
22 200,- (4 db)
18"-os méretben
5 950,- (db)
23 800,- (4 db)
19"-os méretben
6 950,- (db)
27 800,- (4 db)
20"-os méretben
7 450,- (db)
29 800,- (4 db)
21"-os méretben
8 490,- (db)
33 960,- (4 db)
22"-os méretben
9 000,- (db)
36 000,- (4 db)
Kisteherautó
7 000,- (db)
28 000,- (4 db)

Egyéb szolgáltatások megnevezése

TPMS programozás, újratanítás
2 500,- (db)
10 000,- (4 db)
Defekt javítás
5 990,- (db)
Gumiabroncs tárolása szezontól szezonig (6 hónap)
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
Használt abroncs átvétele (szgk)
1 500,- (db)
Autószerelés rezsióradíj
19 000,- (db)

Az árakat forintban tüntettük fel és tartalmazzák az ÁFA összegét.

Bridgestone T001

205/55 r16 Bridgestone T001 91 V

Bruttó

Bridgestone T001

195/65 r15 Bridgestone T001 91 H

Bruttó

Bridgestone T001

225/45 r17 Bridgestone T001 91 W

Bruttó