A legifjabb gumigyár
Bár még csak óvodás korú (mindössze 5 esztendős) a legfiatalabb hazai gumigyár, az Apollo Vredestein. A gyöngyöshalászi üzem – fiatal kora ellenére – komoly sikert tudhat magáénak. Ez a gyár első európai zöldmezős beruházása. Az alkalmazott technológia világszínvonalú: az automaziálás és a robotikai rendszerek is komoly szerepet kapott benne. A 2017-es gyáravatással az Apollo egyben 40. születésnapját is ünnepelte. Itthon Apollo és Vredestein márkájú abroncsokat készítenek: előbbit inkább a teherfuvarozásban, utóbbit pedig a személyautóknál vásárolják.
A gyöngyöshalászi részleg segítette hozzá az Apolló gyárat, hogy a gumigyártás területén – öt helyet előre lépve – mára a világ 12. legnagyobb gyártója lehessen. Az anyacég nem is titkolja, hogy a magyarországi gyárral a cég európai jelenléte napról – napra erősödik.
A modern gumigyártás új korszaka
Pár esztendővel korábban (2008-ban) a Bridgestone gyár tatabányai üzemének megnyitójára figyeltünk. Megnyitásakor a legmodernebb gyárnak számított olyannyira, hogy a megnyitóra semmiféle híradástechnikai eszközt nem lehetett bevinni, nehogy bármilyen ott alkalmazott technológiát, technológiai megoldást el lehessen lesni. Szupertitkos mivoltát az üzem a mai napig őrzi.
A Bridgestone Corporation a világ legnagyobb gumiabroncs és gumitermék gyártó vállalata. A tatabányai gyárban továbbra is rendkívül fontos a folyamatos fejlesztés, a mindenkori legmodernebb technikák, technológiák alkalmazása. Ennek is köszönhető, hogy az üzem az elmúlt évtizedben hazánk legnagyobb gumiabroncs gyártójává nőtte ki magát, és elnyerte a Bridgestone vállalaton belül is a legfiatalabb, legmodernebb üzem címét.
S hogy mi is ez a modern technológia? A BIRD-X technológia során emberi kéz érintése nélkül készülnek a gumiabroncsok. Az új részlegben pedig a napjainkban vezető, díjnyertes japán technológiával, az EXAMATION-nal állítják elő a gumikat. Ez annál is inkább nagy szó, mert ezt a technológiát – Japán után – első ízben Tatabányán vetették be. A Bridgestone csoporton belül szintén elsők voltunk a Tandem Mixer bevezetésében, amely a jobb, egyenletesebb minőségű gumi alapanyag előállításában játszik meghatározó szerepet.
Az üttörő: Michelin
A korelnök, nagy öreg Michelin 25 évvel ezelőtt, 1996-ban vetette meg a lábát hazánkban, amikor is megvásárolta a Taurus Gumigyárat. A premium kategóriás autógumikat gyártó Michelinnel találkozhatunk Nyíregyházán az abroncsgyárban, Vácon és Tuzséron a logisztikai telephelyeken. A Michelin a világ 170 országában van jelen. Magyarországi jelenléte alatt ezidáig nem kevesebb, mint 1.088.000 tonna abroncs gördült le gyártósoráról.
A váci logisztikai központ ma már Európa egyik fő elosztó központja: Csehországtól Albániáig, Ausztriától Bulgáriáig nem kevesebb, mint 15 ország abroncs kiszállítását, ellátását irányítja a régióban.
Hankook: a dunaújvárosi gumigyár
Continental: a sokoldalú
A Continental Magyarországon hat gyárral, egy gumiabroncs kereskedelmi központtal és egy mesterséges intelligencia fejlesztési központtal van jelen immáron 1994 óta. Az anyacég ennél jóval korosabb: 1871-ben Hannoverben alapították.
A Continentalhoz több ismert márkát kapcsolhatunk: Continental, Uniroyal, General Tire, Barum, Semperit, Viking és Matador – akinek van autója, minden bizonnyal találkozott a felsorolt gumimárkák valamelyikével. A Continental több helyen, több profillal is jelen van hazánkban: Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácon, Nyíregyházán, és emellett a Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központja tagja a cég nemzetközi hálózatának, amelyben a szakemberek a balesetmentes jövőért dolgoznak.
15 kerület gumiszervíz | 4 kerület gumiszervíz | 14 kerület gumiszervíz