Térkép
Hívás

Valóban ördögtől való a négyévszakos gumi?

A nagy dilemma

Még mindig nehéz ledönteni a téli-nyári gumik mítoszát, de az új négyévszakos gumik hasítanak a teszteken. Hajlamosak vagyunk a jól bevált sémák szerint élni, és sokszor időhiány miatt nem olvasunk utána a technológiai fejlesztéseknek. Pedig a négyévszakos gumik már nem olyanok, mint korábban.  Néhány évvel ezelőtt még szentségtörésnek számított ezt a megoldást választani. A fő ellenérv vele szemben, hogy igazán egyik időszakra sem tökéletes megoldás. Gumiabroncs szerviz

 

Kinek jó a négyévszakos gumi?

 

Természetesen még most se optimális mindenki számára. De ha nagyvárosban élünk, évente csak kétszer ugrunk le vidékre a rég nem látott rokonokhoz, és nem találkozunk telente többször az osztrák határőr szúrós tekintetével, akkor megfontolhatjuk a választásnál.

Az vitathatatlan, hogy szélsőséges időjárásban még mindig jobb az évszakoknak megfelelő gumik tapadása. De hol vannak már a hajdani fogcsikorgató hidegek télen? Hol van az a régi nyár? 

 

A négyévszakos gumik jellemzői

Ez a gumiabroncs merőben más az anyagát tekintve. Sokkal puhább összetételű keverékből készülnek, pont azért, hogy hideg időben is jól tapadjanak. Ebből adódóan viszont gyorsabban kopnak, így előfordulhat, gyakrabban kell őket cserélni. Ez lehet, hogy eléggé zsebbenyúlós történet? De gondoljuk csak végig!

Ha van téli, nyári szettünk is, és azok cseréjére kerül sor, dupla költséggel kell számolnunk. Évente kétszer kell elrobognunk a gumishoz cseréltetni. És ha nem kertes házban élünk, akkor még az abroncsok tárolása is kemény forintokba kerül számunkra.

Tény, hogy a négyévszakos gumik sosem fogják elérni a nyári gumik tapadását a kánikulában és a téliekét a hidegebb napokon, ugyanakkor a döntéskor és a vásárláskor azt sem szabad figyelmen kívül hagynia az autósoknak, hogy az utóbbi években érezhetően enyhülnek a telek és jóval kevesebb az igazán havas, jeges napok száma.

Ha viszont igazán ügyelünk a biztonságunkra, akkor még mindig javasolt évszakonként a megfelelő gumiabroncsokat választani. A családunk biztonsága nem függhet pár ezer forint különbségen. 4 kerület gumiszervíz | 14 kerület gumiszervíz

 

Munkadíjak

Szolgáltatás megnevezése

Kerék le-, felszerelés
3500,- (db)
14 000,- (4 db)
Kerék le-, felszerelés és centírozás
4000,- (db)
16 000,- (4 db)

Gumiabroncs átszerelés és centírozás

13"-os méretben
4 000,- (db)
16 000,- (4 db)
14"-os méretben
4 500,- (db)
18 000,- (4 db)
15"-os méretben
4 750,- (db)
19 000,- (4 db)
16"-os méretben
4 950,- (db)
19 800,- (4 db)
17"-os méretben
5 550,- (db)
22 200,- (4 db)
18"-os méretben
5 950,- (db)
23 800,- (4 db)
19"-os méretben
6 950,- (db)
27 800,- (4 db)
20"-os méretben
7 450,- (db)
29 800,- (4 db)
21"-os méretben
8 490,- (db)
33 960,- (4 db)
22"-os méretben
9 000,- (db)
36 000,- (4 db)
Kisteherautó
7 000,- (db)
28 000,- (4 db)

Egyéb szolgáltatások megnevezése

TPMS programozás, újratanítás
2 500,- (db)
10 000,- (4 db)
Defekt javítás
5 990,- (db)
Gumiabroncs tárolása szezontól szezonig (6 hónap)
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
Használt abroncs átvétele (szgk)
1 500,- (db)
Autószerelés rezsióradíj
19 000,- (db)

Az árakat forintban tüntettük fel és tartalmazzák az ÁFA összegét.

Bridgestone T001

205/55 r16 Bridgestone T001 91 V

Bruttó

Bridgestone T001

195/65 r15 Bridgestone T001 91 H

Bruttó

Bridgestone T001

225/45 r17 Bridgestone T001 91 W

Bruttó