Az autógumi alapanyaga
Az autógumik alapanyaga a kaucsuk ( kb 41 %-át teszi ki a gumi összetevőjének ) de természetesen ez sem kiapadhatatlan. A világon termelt kaucsuk 70 %-át 3 ország adja. Thaiföld, Malajzia, Imdonézia. A kaucsukfa kb. 6 éves korában csapolható először.
Ezért a kutatók és a környezettudatos vállalatok folyamatosan keresik az újabb és fenntarthatóbb anyagokat, amelyek segítségével csökkenthetik a környezeti terhelést.
Egyes fejlesztések az újrahasznosított PET palackokat részesítik előnyben, A Continental viszont kiemelt figyelmet fordít a megújuló energiaforrásokból és az elhanyagolható mennyiségű fosszilis anyagokból készülő „zöld” abroncsok kifejlesztésére.
A pitypang lehet a megoldás?
A gyermekláncfű (Taraxacum officinale), vagy ismertebb nevén pitypang, olyan növény, amely rendelkezik némi gumi tartalommal. Remek alapanyag lehet a kaucsuk előállítására.
A kutatások folyamatban vannak az olyan természetes gumi források felderítésére, amelyek alternatívát jelenthetnek a hagyományos kaucsuk helyett. A pitypang és más növények gumi kivonatának potenciális felhasználása a jövőben valós alternatívát jelenthet a gumigyártásban, amennyiben sikerül olyan anyagokat fejleszteni, amelyek megfelelnek a kereskedelmi igényeknek és előnyösebbek az egészség és a környezet szempontjából.
A Continentál kutatásainak vezetője, Dr. Boris Mergell szerint is még hosszú az út a ” zöld abroncsokig”, mivel még nem minden nyersanyagot tudnak helyettesíteni környezetbarát anyaggal.
Mi szól a pitypang mellett?
A pitypang felhasználásának egyik legnagyobb előnye, hogy Európában mindenhol fellelhető, nem szükséges a növény termesztése, hiszen bármilyen szabadon hagyott területen megterem. Ennek köszönhetően nem lenne szükség más kontinensről való beszállításra.
Igyekeznek az ipari korom helyettesítésére is szilícium-dioxiddal, ismertebb nevén a kovasavval. Ezzel a megoldással az abroncs súlya akár 20%-kal is csökkenthető. Attól függetlenül, hogy a lágyítószerek és a különféle gyanták megújuló erőforrásokból vagy újrahasznosító üzemekből származnak, kiválóan hasznosíthatóak az abroncsgyártásban.
Mikorra várható?
A kutatócsoport 2003-ban azt jósolta, hogy még 5 évre van szükségük a tesztek bevezetéséhez, de tömeggyártásban azóta sem került. Reméljük, az idő majd meghozza a várt eredményeket. 4 kerület gumiszervíz | 14 kerület gumiszervíz | 15 kerület gumiszervíz