Térkép
Hívás

A gumigyártás jövője

Az autógumi alapanyaga

Az autógumik alapanyaga a kaucsuk ( kb 41 %-át teszi ki a gumi összetevőjének ) de természetesen ez  sem kiapadhatatlan. A világon termelt kaucsuk 70 %-át 3 ország adja. Thaiföld, Malajzia, Imdonézia. A kaucsukfa kb. 6 éves korában csapolható először. 

Ezért a kutatók és a környezettudatos vállalatok folyamatosan keresik az újabb és fenntarthatóbb anyagokat, amelyek segítségével csökkenthetik a környezeti terhelést.

Egyes fejlesztések az újrahasznosított PET palackokat részesítik előnyben, A Continental viszont kiemelt figyelmet fordít a megújuló energiaforrásokból és az elhanyagolható mennyiségű fosszilis anyagokból készülő „zöld” abroncsok kifejlesztésére.

A pitypang lehet a megoldás?

A  gyermekláncfű (Taraxacum officinale), vagy ismertebb nevén pitypang, olyan növény, amely rendelkezik némi gumi tartalommal. Remek alapanyag lehet a kaucsuk előállítására.

A kutatások folyamatban vannak az olyan természetes gumi források felderítésére, amelyek alternatívát jelenthetnek a hagyományos kaucsuk helyett. A pitypang és más növények gumi kivonatának potenciális felhasználása a jövőben valós alternatívát jelenthet a gumigyártásban, amennyiben sikerül olyan anyagokat fejleszteni, amelyek megfelelnek a kereskedelmi igényeknek és előnyösebbek az egészség és a környezet szempontjából.

A Continentál kutatásainak vezetője, Dr. Boris Mergell szerint is még hosszú az út a ” zöld abroncsokig”, mivel még nem minden nyersanyagot tudnak helyettesíteni környezetbarát anyaggal.

Mi szól a pitypang mellett?

A pitypang felhasználásának egyik legnagyobb előnye, hogy Európában mindenhol fellelhető, nem szükséges a növény termesztése, hiszen bármilyen szabadon hagyott területen megterem. Ennek köszönhetően nem lenne szükség más kontinensről való beszállításra.

Igyekeznek az ipari korom helyettesítésére is szilícium-dioxiddal, ismertebb nevén a kovasavval. Ezzel a megoldással az abroncs súlya akár 20%-kal is csökkenthető. Attól függetlenül, hogy a lágyítószerek és a különféle gyanták megújuló erőforrásokból vagy újrahasznosító üzemekből származnak, kiválóan hasznosíthatóak az abroncsgyártásban.

Mikorra várható?

A kutatócsoport 2003-ban azt jósolta, hogy még 5 évre van szükségük a tesztek bevezetéséhez, de tömeggyártásban azóta sem került. Reméljük, az idő majd meghozza a várt eredményeket. 4 kerület gumiszervíz | 14 kerület gumiszervíz | 15 kerület gumiszervíz

 

Munkadíjak

Szolgáltatás megnevezése

Kerék le-, felszerelés
3500,- (db)
14 000,- (4 db)
Kerék le-, felszerelés és centírozás
4000,- (db)
16 000,- (4 db)

Gumiabroncs átszerelés és centírozás

13"-os méretben
4 000,- (db)
16 000,- (4 db)
14"-os méretben
4 500,- (db)
18 000,- (4 db)
15"-os méretben
4 750,- (db)
19 000,- (4 db)
16"-os méretben
4 950,- (db)
19 800,- (4 db)
17"-os méretben
5 550,- (db)
22 200,- (4 db)
18"-os méretben
5 950,- (db)
23 800,- (4 db)
19"-os méretben
6 950,- (db)
27 800,- (4 db)
20"-os méretben
7 450,- (db)
29 800,- (4 db)
21"-os méretben
8 490,- (db)
33 960,- (4 db)
22"-os méretben
9 000,- (db)
36 000,- (4 db)
Kisteherautó
7 000,- (db)
28 000,- (4 db)

Egyéb szolgáltatások megnevezése

TPMS programozás, újratanítás
2 500,- (db)
10 000,- (4 db)
Defekt javítás
5 990,- (db)
Gumiabroncs tárolása szezontól szezonig (6 hónap)
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
Használt abroncs átvétele (szgk)
1 500,- (db)
Autószerelés rezsióradíj
19 000,- (db)

Az árakat forintban tüntettük fel és tartalmazzák az ÁFA összegét.

Bridgestone T001

205/55 r16 Bridgestone T001 91 V

Bruttó

Bridgestone T001

195/65 r15 Bridgestone T001 91 H

Bruttó

Bridgestone T001

225/45 r17 Bridgestone T001 91 W

Bruttó