Mi olvasható le a kopásjelző kiemelkedéseiből?
A „TWI” rövidítés az angol „Tread Wear Indicator” kifejezésre utal. A kopásjelző egy olyan funkció az autógumikon, amely segít az abroncs kopásának mértékét ellenőrizni. Ezek a kopásjelzők a gumiabroncsok futófelületén 6 helyen találhatók meg, és kis kiemelkedő részekként jelennek meg a mintázatban.
Amikor az abroncs futófelülete kopik, a kopásjelzők is egyre közelebb kerülnek a gumi felszínéhez. Amikor a kopásjelzők szintje az abroncs futófelületének szintjéhez vagy alá kerül, ez azt jelzi, hogy az abroncs elérte a minimális engedélyezett kopás mélységét, és az abroncsot cserélni kell. Magyarországon ez az érték a nyári gumiknál 1,6 mm, a téli gumiknál 4mm. (Az új gumikat 5-7 mm profilmélységgel értékesítik. ) A kopásjelzők a biztonság érdekében vannak kialakítva, hogy figyelmeztessenek a kopott abroncsok cseréjére, mivel a megfelelő kopás mélység meghaladása csökkentheti a gumiabroncs tapadását, fékezési teljesítményét és vezetési stabilitását, így növelheti a balesetek kockázatát.
Az autógumik oldalfalán található kopásjelzők általában néhány milliméter hosszúságú kiemelkedések, amelyek könnyen észrevehetők, amikor az abroncs futófelülete a közelében van a minimális kopás mélységnek.
A gumik nyomását érdemes havonta többször ellenőrizni, és ekkor mindig ellenőrizzük a kopásjelzőt is! Csak pár perc. 15 kerület gumiszervíz szakértőktől.