Térkép
Hívás

Gumitanoda: négyévszakos gumikalauz

Venni, vagy nem venni?

Mindig jó, vagy valójában semmikor? A négyévszakos gumikról: kinek ajánlott, és igaz-e róla mindaz, amit gondolunk?

Valóban jó választás a négyévszakos gumi?

Se nem téli, se nem nyári – egész évben jó, vagyis egyik évszakban sem az igazi. A négyévszakos gumik mintázata a téli és nyári abroncsminták egyvelege: láthatjuk rajta a téli abroncsokra jellemző lamellákat, valamint a nyárira jellemző, összefüggő mintablokkokat is. Anyaga lágyabb a nyárinál, hogy hidegben ne keményedjen meg, de igazán nagy hidegben, hóban a téli teljesítménye nyilván nem a legjobb.

Volvó gyári négyévszakos gumival

Tény, hogy folyamatosan fejlesztik a gyártók a négyévszakos abroncsokat, olyannyira, hogy a Volvo az idei évben először már gyárilag is négyévszakos gumival szereli fel az autóit bizonyos piacokra. A négyévszakos, nem négyévszakos gumi kérdésében a perdöntő azonban az, hogy vannak országok, ahol október és március között kötelezővé tették a téli gumiabroncs használatát. Ezen országok közé tartozik például a szomszédos Ausztria is, ahol komoly pénzbírságra is számíthatunk, ha nem tartjuk magunkat a szabályozáshoz.

Mikor jó a négyévszakos gumi?

A gumiszerelők olyankor javasolják a négyévszakos gumit, ha használója évente kevesebb, vagy legfeljebb tízezer kilométert tesz meg autóval. Ebben az esetben egy jól megválasztott négyévszakos abronccsal ugyanis megtakaríthatjuk a gumitárolás költségét (ami félévente körülbelül 8 ezer forint), az évente két alkalommal történő gumicsere árát (ez akár 10-20 ezer forint is lehet szezononként). Aki mégis ragaszkodik hozzá, csak abban az esetben válassza ezt a megoldást, ha télen főként városban, letisztított utakon közlekedik. S hogy még inkább megkönnyítsük a választást, nézzük meg, miért jó, ha négyévszakos gumit választunk? A fentiek mellett az sem elhanyagolandó szempont, hogy a négyévszakos gumi együtt öregszik az autóval. Alapul véve az évi 10 ezer kilométernyi használatot, egy négyévszakos abroncsot 6-8 évig is bátran használhatunk, és bár a gumi akár még ennél többet is bírna, életkora miatt ilyenkor már érdemes lecserélni.

És mikor nem...

S hogy mikor nem ajánljuk a négyévszakos gumit? Napi, rendszeres autóhasználat esetén, vagy évi 10-20 ezer kilométer feletti táv megtételekor. Itt a jó téli/nyári gumi használatára úgy tekintsünk, mint egy jövőbe fektetett beruházásra, ebben az esetben tudniillik összeadódik a téli és nyári gumik által megtehető távolság, és így a két szettel akár 160 ezer kilométeren is sokkal nagyobb biztonságban autózhatunk minden időjárási körülmények között.

Végezetül itt is igaz, ha netán bizonytalan lenne, legjobb, ha beszél gumisával, vagy bármelyik gumiszervizzel.

Munkadíjak

Szolgáltatás megnevezése

Kerék le-, felszerelés
3500,- (db)
14 000,- (4 db)
Kerék le-, felszerelés és centírozás
4000,- (db)
16 000,- (4 db)

Gumiabroncs átszerelés és centírozás

13"-os méretben
4 000,- (db)
16 000,- (4 db)
14"-os méretben
4 500,- (db)
18 000,- (4 db)
15"-os méretben
4 750,- (db)
19 000,- (4 db)
16"-os méretben
4 950,- (db)
19 800,- (4 db)
17"-os méretben
5 550,- (db)
22 200,- (4 db)
18"-os méretben
5 950,- (db)
23 800,- (4 db)
19"-os méretben
6 950,- (db)
27 800,- (4 db)
20"-os méretben
7 450,- (db)
29 800,- (4 db)
21"-os méretben
8 490,- (db)
33 960,- (4 db)
22"-os méretben
9 000,- (db)
36 000,- (4 db)
Kisteherautó
7 000,- (db)
28 000,- (4 db)

Egyéb szolgáltatások megnevezése

TPMS programozás, újratanítás
2 500,- (db)
10 000,- (4 db)
Defekt javítás
5 990,- (db)
Gumiabroncs tárolása szezontól szezonig (6 hónap)
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
Használt abroncs átvétele (szgk)
1 500,- (db)
Autószerelés rezsióradíj
19 000,- (db)

Az árakat forintban tüntettük fel és tartalmazzák az ÁFA összegét.

Bridgestone T001

205/55 r16 Bridgestone T001 91 V

Bruttó

Bridgestone T001

195/65 r15 Bridgestone T001 91 H

Bruttó

Bridgestone T001

225/45 r17 Bridgestone T001 91 W

Bruttó