Térkép
Hívás

Gumitanoda: négyévszakos gumikalauz

Venni, vagy nem venni?

Mindig jó, vagy valójában semmikor? A négyévszakos gumikról: kinek ajánlott, és igaz-e róla mindaz, amit gondolunk?

Valóban jó választás a négyévszakos gumi?

Se nem téli, se nem nyári – egész évben jó, vagyis egyik évszakban sem az igazi. A négyévszakos gumik mintázata a téli és nyári abroncsminták egyvelege: láthatjuk rajta a téli abroncsokra jellemző lamellákat, valamint a nyárira jellemző, összefüggő mintablokkokat is. Anyaga lágyabb a nyárinál, hogy hidegben ne keményedjen meg, de igazán nagy hidegben, hóban a téli teljesítménye nyilván nem a legjobb.

Volvó gyári négyévszakos gumival

Tény, hogy folyamatosan fejlesztik a gyártók a négyévszakos abroncsokat, olyannyira, hogy a Volvo az idei évben először már gyárilag is négyévszakos gumival szereli fel az autóit bizonyos piacokra. A négyévszakos, nem négyévszakos gumi kérdésében a perdöntő azonban az, hogy vannak országok, ahol október és március között kötelezővé tették a téli gumiabroncs használatát. Ezen országok közé tartozik például a szomszédos Ausztria is, ahol komoly pénzbírságra is számíthatunk, ha nem tartjuk magunkat a szabályozáshoz.

Mikor jó a négyévszakos gumi?

A gumiszerelők olyankor javasolják a négyévszakos gumit, ha használója évente kevesebb, vagy legfeljebb tízezer kilométert tesz meg autóval. Ebben az esetben egy jól megválasztott négyévszakos abronccsal ugyanis megtakaríthatjuk a gumitárolás költségét (ami félévente körülbelül 8 ezer forint), az évente két alkalommal történő gumicsere árát (ez akár 10-20 ezer forint is lehet szezononként). Aki mégis ragaszkodik hozzá, csak abban az esetben válassza ezt a megoldást, ha télen főként városban, letisztított utakon közlekedik. S hogy még inkább megkönnyítsük a választást, nézzük meg, miért jó, ha négyévszakos gumit választunk? A fentiek mellett az sem elhanyagolandó szempont, hogy a négyévszakos gumi együtt öregszik az autóval. Alapul véve az évi 10 ezer kilométernyi használatot, egy négyévszakos abroncsot 6-8 évig is bátran használhatunk, és bár a gumi akár még ennél többet is bírna, életkora miatt ilyenkor már érdemes lecserélni.

És mikor nem...

S hogy mikor nem ajánljuk a négyévszakos gumit? Napi, rendszeres autóhasználat esetén, vagy évi 10-20 ezer kilométer feletti táv megtételekor. Itt a jó téli/nyári gumi használatára úgy tekintsünk, mint egy jövőbe fektetett beruházásra, ebben az esetben tudniillik összeadódik a téli és nyári gumik által megtehető távolság, és így a két szettel akár 160 ezer kilométeren is sokkal nagyobb biztonságban autózhatunk minden időjárási körülmények között.

Végezetül itt is igaz, ha netán bizonytalan lenne, legjobb, ha beszél gumisával, vagy bármelyik gumiszervizzel.

#gumitanoda #gumiszerviz #gumihotel #négyévszakos gumi

Munkadíjak

Szolgáltatás megnevezése

Kerék le-, felszerelés
3000,- (db)
12 000,- (4 db)
Kerék le-, felszerelés és centírozás
3000,- (db)
12 000,- (4 db)

Gumiabroncs átszerelés és centírozás

13"-os méretben
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
14"-os méretben
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
15"-os méretben
3 750,- (db)
15 000,- (4 db)
16"-os méretben
4 250,- (db)
17 000,- (4 db)
17"-os méretben
4 750,- (db)
19 000,- (4 db)
18"-os méretben
5 000,- (db)
20 000,- (4 db)
19"-os méretben
6 250,- (db)
25 000,- (4 db)
20"-os méretben
6 750,- (db)
27 000,- (4 db)
21"-os méretben
7 250,- (db)
29 000,- (4 db)
22"-os méretben
7 500,- (db)
30 000,- (4 db)
Kisteherautó
5 000,- (db)
20 000,- (4 db)

Egyéb szolgáltatások megnevezése

TPMS programozás, újratanítás
2 000,- (db)
8 000,- (4 db)
Defekt javítás
4 990,- (db)
Defekt javítás
3 000,- (db)
12 000,- (4 db)
Használt abroncs átvétele (szgk)
1 000,- (db)
Autószerelés rezsióradíj
16 000,- (db)

Az árakat forintban tüntettük fel és tartalmazzák az ÁFA összegét.

Megnyitottuk online shoppunkat!

Akciós gumiabronok folyamatosan!
Legyél Te is elégedett vásárlóink között!

Bridgestone T001

205/55 r16 Bridgestone T001 91 V

Bruttó

Bridgestone T001

195/65 r15 Bridgestone T001 91 H

Bruttó

Bridgestone T001

225/45 r17 Bridgestone T001 91 W

Bruttó