környezetbarát autók és célok
Az Európai Unió folyamatosan szigorítja a gépjárműkkel és a közlekedéssel kapcsolatos környezetvédelmi szabványokat annak érdekében, hogy csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást, javítsák a levegőminőséget és ösztönözzék a környezetbarát közlekedési módokat.
A gépjárművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó szabályozást az Euro 6 szabályrendszerben foglalták össze. De további szigorításokat szeretnének, és tervezik az Euro 7 normák bevezetését.
Az EU aktívan ösztönzi az alternatív hajtású járművek, például elektromos és hidrogén-hajtású járművek fejlesztését és elterjedését. Különböző támogatási programok és adókedvezmények állnak rendelkezésre annak érdekében, hogy a vásárlók ösztönzést kapjanak a környezetbarát autók vásárlására.
A „Fit for 55” klímacsomag részeként az EU azt tervezi, hogy 2030-ra 55%-kal csökkenti a közlekedési szektor szén-dioxid-kibocsátását a 1990-es szinthez képest.
Az EU fejleszti a zöld infrastruktúrát, beleértve a gyorstöltő állomások telepítését elektromos járművek számára és az alternatív üzemanyag-infrastruktúra fejlesztését, például hidrogén- és CNG (tömörített földgáz) töltőállomásokat.Az EU környezetbarát közlekedési politikát folytat, amely ösztönzi a városi közlekedés átalakítását, a közösségi közlekedés fejlesztését és az autómentes városok kialakítását.
Taroltak az elektromos autók
A teszt minden hajtás típusra kiterjedt: benzin, dízel, elektromos, hibrid, LPG.
Két különböző összetevőt mértek. Az egyik a szennyező anyagok mennyisége volt, a másik a szén-dioxid üvegházhatású gáz mértéke.
„Minél kevesebb a kétféle kibocsátás, annál több pontot gyűjthet egy jármű: maximum 50 pontot a szennyező anyagok kategóriában, 60 pontot a CO₂-ért . Ezenkívül az értékeket egyértelmű csillagos minősítéssé alakítják át: egy csillag rossz, öt csillag nagyszerű.
De miért vannak a helyben károsanyag-kibocsátásmentes, akkumulátoros autók értéke CO₂ és szennyezőanyag-kibocsátás szempontjából? Ez az ADAC által használt „ well-to-wheel egyensúlynak ” (WTW, a forrástól a kerékig) köszönhető . Mert az ADAC Ecotest teljesítményét nem csak a kipufogógázon végzett közvetlen mérések határozzák meg. Valójában az is számít, hogy mennyi energiára volt szükség a tüzelőanyag előállításához – legyen szó villanyról, benzinről vagy gázról.”
Forrás: ADAC
A dobogósok:
- Tesla Model 3
- Dacia Spring
- Kia Niro Ev
15 kerület gumiszervíz | 4 kerület gumiszervíz | 14 kerület gumiszervíz