Térkép
Hívás

Jellegzetes gumikopás fajták I.

Az nem kérdés, hogy az autógumik kopnak. De nem mindegy, hogy hogyan és mennyi idő alatt. A kopások típusa utalhat valamilyen alkatrész, vagy a futómű hibájára is. De lehetünk mi is az okozói, ha nem megfelelően használjuk a gépjárművünket.  

Íme néhány jellegzetes kopás. gumiabroncs szerelés

Közép gumikopás

A közép kopás az autógumiknál egy olyan kopási mintázat, amikor az autógumi futófelületének középső része kopik le gyorsabban, mint a külső részei. Ennek oka általában a túlzott keréknyomásra vezethetők vissza. Ha az autógumi belső nyomása túl magas, akkor a középső rész intenzívebben érintkezik az útfelülettel, és ennek következtében ez a terület gyorsabban kopik. A gyártó által ajánlott keréknyomást érdemes figyelembe venni az autógumiknál.

A közép kopásnak lehet még más okai is, például a rossz kerékbeállítás vagy az autó futóművének problémái, amelyek szintén vezethetnek ahhoz, hogy a gumik középső része előnyt élvez a kopás szempontjából.

A közép kopásnak nem csak az autógumik élettartamára van negatív hatása, hanem az autó vezethetőségére és a tapadásra is. Ha észleli a közép kopást, fontos megoldást találni rá, például a keréknyomás ellenőrzését és beállítását vagy a futómű javítását, hogy az autógumik kopása egyenletes legyen.

Váll gumikopás

A váll kopás azt eredményezi, hogy az autógumi oldalsó részei kopnak le először, ami csökkentheti az autó vezethetőségét és tapadását a kanyarokban. Ezenkívül a váll kopás növelheti a defekt kockázatát is. Elsődleges oka a túl alacsony keréknyomás. Okozhatja még a rossz kerékbeállítás, vagy a túlzottan keskeny abroncsok használata.

 

Kerékdőlési kopás

A kerékdőlési kopás az autógumiknál egy olyan kopási mintázat, amikor az autógumi futófelülete nem egyenletesen kopik, hanem egyik oldalon vagy mindkét oldalon egyenetlenül. Ekkor a gumi nem pontosan függőlegesen érintkezik a futófelülettel, ez okozza a rendellenességet. Ennek oka lehet a nem megfelelő futóműbeállítás, illetve a törött vagy sértült rugó.

 

Lapos kopás

A lapos kopás az autógumi futófelületének egy részének gyorsabb kopását jelenti, és általában azt eredményezi, hogy a gumik egyenetlenül kopnak. A lapos kopás lehet a futófelület közepén vagy a vállánál is, attól függően, hogy mi okozza a problémát. Kialakulásának egyik oka a gyakori és hirtelen fékezés, különösen kemény fékezés, hajlamosítja az autógumi futófelület középső részének kopását.

15 kerület gumiszervíz | 4 kerület gumiszervíz | 14 kerület gumiszervíz

Munkadíjak

Szolgáltatás megnevezése

Kerék le-, felszerelés
3500,- (db)
14 000,- (4 db)
Kerék le-, felszerelés és centírozás
4000,- (db)
16 000,- (4 db)

Gumiabroncs átszerelés és centírozás

13"-os méretben
4 000,- (db)
16 000,- (4 db)
14"-os méretben
4 500,- (db)
18 000,- (4 db)
15"-os méretben
4 750,- (db)
19 000,- (4 db)
16"-os méretben
4 950,- (db)
19 800,- (4 db)
17"-os méretben
5 550,- (db)
22 200,- (4 db)
18"-os méretben
5 950,- (db)
23 800,- (4 db)
19"-os méretben
6 950,- (db)
27 800,- (4 db)
20"-os méretben
7 450,- (db)
29 800,- (4 db)
21"-os méretben
8 490,- (db)
33 960,- (4 db)
22"-os méretben
9 000,- (db)
36 000,- (4 db)
Kisteherautó
7 000,- (db)
28 000,- (4 db)

Egyéb szolgáltatások megnevezése

TPMS programozás, újratanítás
2 500,- (db)
10 000,- (4 db)
Defekt javítás
5 990,- (db)
Gumiabroncs tárolása szezontól szezonig (6 hónap)
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
Használt abroncs átvétele (szgk)
1 500,- (db)
Autószerelés rezsióradíj
19 000,- (db)

Az árakat forintban tüntettük fel és tartalmazzák az ÁFA összegét.

Bridgestone T001

205/55 r16 Bridgestone T001 91 V

Bruttó

Bridgestone T001

195/65 r15 Bridgestone T001 91 H

Bruttó

Bridgestone T001

225/45 r17 Bridgestone T001 91 W

Bruttó