Az nem kérdés, hogy az autógumik kopnak. De nem mindegy, hogy hogyan és mennyi idő alatt. A kopások típusa utalhat valamilyen alkatrész, vagy a futómű hibájára is. De lehetünk mi is az okozói, ha nem megfelelően használjuk a gépjárművünket.
Íme néhány jellegzetes kopás. gumiabroncs szerelés
Közép gumikopás
A közép kopás az autógumiknál egy olyan kopási mintázat, amikor az autógumi futófelületének középső része kopik le gyorsabban, mint a külső részei. Ennek oka általában a túlzott keréknyomásra vezethetők vissza. Ha az autógumi belső nyomása túl magas, akkor a középső rész intenzívebben érintkezik az útfelülettel, és ennek következtében ez a terület gyorsabban kopik. A gyártó által ajánlott keréknyomást érdemes figyelembe venni az autógumiknál.
A közép kopásnak lehet még más okai is, például a rossz kerékbeállítás vagy az autó futóművének problémái, amelyek szintén vezethetnek ahhoz, hogy a gumik középső része előnyt élvez a kopás szempontjából.
A közép kopásnak nem csak az autógumik élettartamára van negatív hatása, hanem az autó vezethetőségére és a tapadásra is. Ha észleli a közép kopást, fontos megoldást találni rá, például a keréknyomás ellenőrzését és beállítását vagy a futómű javítását, hogy az autógumik kopása egyenletes legyen.
Váll gumikopás
A váll kopás azt eredményezi, hogy az autógumi oldalsó részei kopnak le először, ami csökkentheti az autó vezethetőségét és tapadását a kanyarokban. Ezenkívül a váll kopás növelheti a defekt kockázatát is. Elsődleges oka a túl alacsony keréknyomás. Okozhatja még a rossz kerékbeállítás, vagy a túlzottan keskeny abroncsok használata.
Kerékdőlési kopás
A kerékdőlési kopás az autógumiknál egy olyan kopási mintázat, amikor az autógumi futófelülete nem egyenletesen kopik, hanem egyik oldalon vagy mindkét oldalon egyenetlenül. Ekkor a gumi nem pontosan függőlegesen érintkezik a futófelülettel, ez okozza a rendellenességet. Ennek oka lehet a nem megfelelő futóműbeállítás, illetve a törött vagy sértült rugó.
Lapos kopás
A lapos kopás az autógumi futófelületének egy részének gyorsabb kopását jelenti, és általában azt eredményezi, hogy a gumik egyenetlenül kopnak. A lapos kopás lehet a futófelület közepén vagy a vállánál is, attól függően, hogy mi okozza a problémát. Kialakulásának egyik oka a gyakori és hirtelen fékezés, különösen kemény fékezés, hajlamosítja az autógumi futófelület középső részének kopását.
15 kerület gumiszervíz | 4 kerület gumiszervíz | 14 kerület gumiszervíz