Térkép
Hívás

A gumigyártás története

A fekete gumi

Az első gumikeverékeket és gumiköpenyeket fekete, természetes gumiból állították elő. Az 1880-as években John Boyd Dunlop fejlesztette ki az első modern autógumit, amely egy kerékpáros belsőtartályra és gumiabroncsra épült. Ez segített kiegyenlíteni az úton keletkező rázkódást.

Pneumatikus gumi

A belsőtartályos autógumi 1888-ban került szabadalmaztatásra, amit követően széles körben elterjedt. A pneumatikus gumik javítottak a járművek kényelmén és tapadásán az úton.

Radiál gumi

A radial gumi technológiai áttörést hozott a 20. század közepén. Michelin cég vezetői kezdték el fejleszteni a radiál szerkezetű gumit, ami megváltoztatta a gumiabroncsok formáját és szerkezetét. Ez javított az úttapadáson és a kanyarodási képességeken.

gumiabroncs szerviz

Tubeless gumi

Az 1940-es években a Michelin ismét úttörő szerepet vállalt azzal, hogy kifejlesztette a tubeless (belsőtartály nélküli) gumikat. Ez a technológia csökkentette a defekt kockázatát és javította a jármű kormányozhatóságát.

Szintetikus gumi

Az 1920-as években a szintetikus gumi előállítása elkezdődött. Az első világháború alatt az anyagellátás megszakadt, és szükség volt alternatívára a természetes gumi helyett. A szintetikus gumi gyártása folyamatosan fejlődött, és mára fontos része lett a gumigyártásnak.

Gumiabroncs tervezés és összetétel

A gumigyártók folyamatosan fejlesztik a gumiabroncsok tervezését és összetételét az úttapadás, kényelem és tartósság optimalizálása érdekében. Az anyagok, mint például a szilika és a különböző gumiösszetevők, további javulást eredményeztek az abroncsok teljesítményében.

gumiabroncs szerelés

Több cég is kiemelkedett a gumiabroncsok gyártásában, mint például Michelin, Bridgestone, Goodyear és Continental. Ezek a vállalatok nemcsak a technológiai fejlesztéseken dolgoztak, hanem versenyeztek is a motorsportban, ami hozzájárult az abroncsok fejlesztéséhez és népszerűsítéséhez.

Az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt kapott a fenntarthatóság és az energiatakarékosság a gumiabroncsok tervezésében és gyártásában. Új anyagok és technológiák fejlesztése a hosszabb élettartamra és a környezetbarátabb opciókra irányul.

15 kerület gumiszervíz | 4 kerület gumiszervíz | 14 kerület gumiszervíz

Munkadíjak

Szolgáltatás megnevezése

Kerék le-, felszerelés
3500,- (db)
14 000,- (4 db)
Kerék le-, felszerelés és centírozás
4000,- (db)
16 000,- (4 db)

Gumiabroncs átszerelés és centírozás

13"-os méretben
4 000,- (db)
16 000,- (4 db)
14"-os méretben
4 500,- (db)
18 000,- (4 db)
15"-os méretben
4 750,- (db)
19 000,- (4 db)
16"-os méretben
4 950,- (db)
19 800,- (4 db)
17"-os méretben
5 550,- (db)
22 200,- (4 db)
18"-os méretben
5 950,- (db)
23 800,- (4 db)
19"-os méretben
6 950,- (db)
27 800,- (4 db)
20"-os méretben
7 450,- (db)
29 800,- (4 db)
21"-os méretben
8 490,- (db)
33 960,- (4 db)
22"-os méretben
9 000,- (db)
36 000,- (4 db)
Kisteherautó
7 000,- (db)
28 000,- (4 db)

Egyéb szolgáltatások megnevezése

TPMS programozás, újratanítás
2 500,- (db)
10 000,- (4 db)
Defekt javítás
5 990,- (db)
Gumiabroncs tárolása szezontól szezonig (6 hónap)
3 500,- (db)
14 000,- (4 db)
Használt abroncs átvétele (szgk)
1 500,- (db)
Autószerelés rezsióradíj
19 000,- (db)

Az árakat forintban tüntettük fel és tartalmazzák az ÁFA összegét.

Bridgestone T001

205/55 r16 Bridgestone T001 91 V

Bruttó

Bridgestone T001

195/65 r15 Bridgestone T001 91 H

Bruttó

Bridgestone T001

225/45 r17 Bridgestone T001 91 W

Bruttó